יום שני, 24 בנובמבר 2008

רפלקציה:
אני עדיין עובדת איתם על השימוש בנוסחת אנרגית התנועה כי אני מרגישה שבאמת יש לתלמידים בעייה מתמטית בלחשב , וגם כן עבדתי איתם על שימור האנרגיה ונתתי להם שאלה שבה האנרגיה מתגלגלת מגובה לתנועה בהנחה שאין בזבוז על אנרגית חום וביקשתי לחשב את המהירות , ולצערי הרב היה להם קשה בחישובים!!

2 תגובות:

יורם אורעד אמר/ה...

העבודה על המרת יחידות היא חשובה ורצויה. אני מבין את התסכול שלך על כך שהם אינם יודעים היטב כלים מתמטיים שהם היו באמת אמורים לדעת בשלב זה מלימודי המתמטיקה. יחד עם זה, יש להביא בחשבון שהעניין העיקרי שאנחנו מעוניינים בו כאן הוא הבנת מושגים ועקרונות בפיסיקה. לכן, למרות שזה חשוב, אל תיכנסי לרמת מורכבות גדולה מדי.
הקושי השני שציינת הוא מובן. כל עוד הדרישה היא להשתמש בחוק שימור האנרגיה כדי לחשב מעברים בין אנרגיות זה טוב אבל הבעייה עם המהירות היא שהתלמידים מקבלים את המהירות בריבוע וכדי לחשב את המהירות עצמה הם צריכים להוציא שורש וזו פעולה שאיננה טריויאלית עבורם בשלב זה. אם את בכל זאת מעוניינת לבצע חישובים שבהם יש את חישוב המהירות, עשי זאת בזהירות ותני להם מספרים שיהיה קל בהם לחשב. לדוגמה,אם יוצא שהמהירות בריבוע היא 9, יהיה להם פשוט למצוא ש-3 בריבוע הוא 9.

RomanKhait אמר/ה...

שלום רנן.בפגישה לאחר שיוער אמרת שלא מובן למה למכונית גדולה מרחק עצירה גדול יותר מי לקטנה. זה עומר שיש לך חוש לפיסיקה. התשובה: התנגדות אויר ל תנועה ~מהירות בריבוע.מכונית קטנה מושפעת מי התנגדות אויר הרבה יותר מי מסאית כבדה. מי צד שני טראילר עוצרת מהר יותר עמוסה. זה תוצעה של מיקום הבלמים. שבוע טוב. רומן