יום ראשון, 2 בנובמבר 2008

רפלקציה
בשיעור שעבר עשיתי חזרה על החומר והסברתי להם מה יהיה במבחן .
היתה אווירה לימודית והשתתפות כרגיל.
אבל מה שמדאיג אותי שאני היתי צריכה להזכיר לתלמידים החשיבות של השימוש ביחידות המתאימות לכל שאלה , כלומר אם לא הייתי מושכת את תסומת ליבם לזה שצריך לשנות את היחידות לא היתה להם בעיה להשתמם ביחידות כמו שהם , זה היה בתחילת השיעור אחרי שעשינו כמה תרגילים הרגשתי שיש התקדמות . אני מקווה שבמבחן לא ישכחו כי אני לא מוכנה להזכיר להם אז .
את האמת יש שלושה בנות שאני מרגישה שהחומר לא יושב להם טוב, כמובן ישבתי לידם בזמן שהתלמידים היו פותרים את התרגילים, אבל הם לא יבנו הכל בשיעור אחד אחרי שזלזלו כל התקופה שעברה, הצעתי להם עזרה גם אחרי השיעור אבל הן אומרות שיש להן שיעור , את האמת אני לא מרגישה שהם רציניות.
ביקשתי מאחת התלמידות הטובות שתעזור להן בללמוד למבחן אני מקווה שישתפו פעולה!!

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

בעיית ההמרה של יחידות מסוג לסוג רווחת אצל מספר רב מאד של תלמידים וזה אכן מצער. בזמן הקצר יחסית שהייתי בשיעור שלך, ראיתי שעשית מאמץ רב להפנים אצל התלמידים עניין זה. אני מניח שבמבחן עצמו תיתקלי שוב בבעייה זו.
אם כן, מה עושים?
כרגע לא נותר לך אלא לחכות ולראות את תוצאות המבחן שיתקיים ביום חמישי. אם תיתקלי בשגיאות רבות בעניין זה, אני מציע שלאחר שתבדקי את תוצאות המבחן, תפתרי את התרגילים הבעייתיים ביחד עם התלמידים ותדוני איתם שוב על האופן בו יש לבצע את ההמרה. אולי תפתרי ביחד אתם גם כמה תרגילים נוספים בעניין זה. הרי הבנת ההמרה והפנמתה חשובה בכל הנושאים אותם תלמדי השנה.

בברכה

יורם